Bildblogg från en vårdag på landet



I går eftermiddag njöt vi alla av solens värmande strålar. Härligt att se alla djur runt omkring på gårdarna som har släppts ut  på vårbete, försökte att fånga en bild på en liten nyfödd kalv men den var allt för långt borta i hagen. Det är full fart på fågellivet, tranorna spatserar så stolta på åkrarna, fasantuppen håller låda precis utanför vårt hus och skatorna flyger ivrigt fram och tillbaka för att bygga sina bon. Såg en snygg och frisk räv härom morgonen på jakt efter föda.
Efter att hundarna fått sig ett riktigt vårrus i skogen drog vi oss ner mot Sjöstugan. En pigg och glad Fannie kommer gärna på en inkallning. Det vankas ju godis för den lilla "knubbsälen":-)!



Fannie tar sig ett svalkande dopp.



Wiktor var full av energi och fick apportera några pinnar innan jag kom på att vi har plastdummiesar i Sjöstugan. Tog fram dessa oss då blev det även fart i Fannie, hon bara älskar dem!



Under tiden som jag satt på en sten och njöt av de ludna barnens vattenglädje kom den här fiskebåten in i viken. Hoppas att fiskelyckan blev god!



Väl hemma fick hundarna "torka upp" utomhus med var sina tuggben som sällskap. Katten Salma hjälpte också till att slicka dem torra.
Wiktor har sitt alldeles egna speciella sätt att torka sin päls på: leka karusell:-)!



Wiktor och jag tränade lite Linförighet i trädgården innan vi drog oss inomhus för lite mys i soffan.



Blev inte mycket plats över för mig så jag förpassades snabbt till fåtöljen där jag, precis som Ferdinand, njöt av blommorna.



Jag hoppas på ännu en underbar dag i vårsolen för idag skall Wiktor och jag träffa Ancki med Frida och Agnes för lite Lydnadsträning på NBK.

//Ewa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt.

Vad skönt för hundarna att få börja bada igen :)

2010-04-15 @ 07:31:10
Postat av: Maria med trion.....

Vilken härlig dag ni haft!!Men bada.....brrrrr!!!

Fast hundarna gillar ju det vet jag av erfarenhet!!

Underbara bilder!Många härliga vårtecken i naturen.Tyvärr hörde jag nyss att det ska bli sämre väder till helgen.

Ha en härlig helg och trotsa vädrets makter!!!

Postat av: Johanna & Majken

Vilka härliga bilder! Vädret nu är helt underbart verkligen - perfekt för lydnadsträning =) Kram

2010-04-15 @ 09:32:31
URL: http://johannalofgren.com
Postat av: Jenny

Blir så avis när jag ser dina fina vårbilder =) Vill också att det ska börja grönska här och att isen ska släppa sitt grepp om sjön! Men framför allt att all snö ska försvinna!



Önskar er en fortsatt trevlig helg / Kram

2010-04-16 @ 22:15:51
URL: http://golden.cybersite.nu
Postat av: Annelie & Martin

Jah du Ewa, nu är det härliga dagar!

Njut och Lev väl !!'

Kram

2010-04-17 @ 06:09:33
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Caroline o. Lukas

Fina bilder! Och härligt att badsäsongen har startat igen. En himla praktiskt färg ni verkar ha på soffan måste jag säga. Riktigt snygg!!

Trevlig helg

Kramar

2010-04-17 @ 15:56:53
URL: http://www.busgolden.se
Postat av: Kerstin

Men hallå där har ni fått sommar...om jag visar Cesar de här bilderna kommer han att fly in i datorn och ni fått en till vovve!

Ha det fortsatt mysigt!

KRAM

2010-04-17 @ 23:11:14
URL: http://cesaramos.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback