Bloggtorka

Har drabbats av en åkomma..........bloggtorka.
Är inne i en period där jag inte tar mig tid att sitta länge framför datorn, det lockar och pockar mera att vara ute i naturen och njuta av alla underbara vårtecken.

 

Nu står videt i full blom och vägkanterna pryds av gula tussilagon.

Under Påsken kom barnbarnet Gustaf till oss med sin pappa Peter. Mamma Caroline arbetade och vår dotter Lotta åkte skidor i Åre. 
Det var fullt ös från morgon till kvällen då han somnade "medvetslös". På Påskdagen var han min, baaaaaaara min:-)!





Lunchsömn.............



Då passade vi på att vila oss i form, Wiktor i pinnbitartagen, Fannie solade på trappan och jag fikade i solen.



 

I onsdags tränade Wiktor och jag tillsammans med Ancki och Agnes på NBK. Så roligt det var att komma ut på en stor snöfri gräsplätt. Mitt mål för dagen var att länka ihop de två första momenten i Lydnadsklass I. Eftersom det var första gången på ett nytt ställe för iår hade jag inte så stora förväntningar. Det första försöket misslyckades, Wiktor ställde sig istället för att lägga sig men efter den lilla fadäsen var han med på noterna:-)! Vi hade en jätterolig eftermiddag där Wiktor och jag lekte mycket, hade dragkamp och han var helt fartigt underbar! Är jättenöjd över gräsdebuten.

Igår tog vi en skön och lång promenad utmed Bråvikens strand.







Promenaden avslutades med ett litet dopp.........för de fyrbenta, vill säga;-).





Har småroat mig lite med att titta på fåglar under våra promenader och här kommer några exempel. Förutom dessa har jag även sett bl.a. änder, skarvar, gulfink , kanadagäss (bläääääää) och havsörnar.





Ja, sädesärlan har kommit och då är det VÅR:-)!

Önskar er alla en riktigt trevlig helg!

//Ewa

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka fina bilder! Dina hundar är bara sååå snygga :D

2010-04-09 @ 20:54:57
URL: http://fullspeedforward.se
Postat av: Anonym

Underbara bilder!

Den med Gustafoch katten är ju helt otrolig - att fåna ett sådan ögonblick!

Du har fångat våren!

2010-04-09 @ 22:24:22
Postat av: Annica

Visst är det härligt att vara ute i naturen.

Inte kan man sitta inne framför datorn då...bättre att tillbringa tiden tillsammans med de fyrbenta.

Underbara bilder du bjuder på.



Nä nu ska jag fortsätta att bada skitiga hundar...det tillhöt också våren.

Önskar er en trevlig helg

Kram/Annica o Guldglimmorna

2010-04-10 @ 12:12:17
URL: http://www.guldglimmans.se
Postat av: Kerstin

Sov du lilla videung...Vilka varma vårvinterbilder...vilken fröjd för ögat...det är en härlig tid som väntar nu och visst vill man hellre vara ute än vid datorn!

Ha det bäst!

Kram Kerstin

2010-04-10 @ 14:29:18
URL: http://cesaramos.dinstudio.se
Postat av: Jenny

Vilka underbart fina fågelbilder =) De andra bilderna är också fina men det var nå't speciellt med fågelbilderna! Och lilla Gustaf är ju bara för SÖT!!



Önskar er en mysig fortsättning på helgen / Kram

2010-04-10 @ 19:51:38
URL: http://golden.cybersite.nu
Postat av: Annelie & Martin

Underbara bilder! Nu är det bara att njuta.... våren är här! Kram

2010-04-11 @ 13:53:08
Postat av: Ancki Frida Agnes

Åh, vilken härlig vårblogg med underbara bilder. Gustaf och Salma så härliga. Vilka fina fågelbilder.

Jätteroligt var det att träffa dig och Wiktor idag. Ni är underbara tillsammans ni två! Snart får vi ha dom för oss själva en stund. KRAM

2010-04-11 @ 22:10:41
URL: http://www.goldentjejerna.se
Postat av: ULLA

Ja inte känns det så inspirerande att tillbringa så mycket tid framför datorn nu då det är så härligt ute. Ont i nacken får man oxå ;) Åtminstone jag iaf.

Fina kort som vanligt. Kortet med Gustaf och katten är ju så gulligt så <3



Ha det så gottigott

2010-04-12 @ 12:12:18
URL: http://www.gottigottas.com
Postat av: Caroline o. Lukas

Lite bloggtorka ska man ha på våren. Då ska man leta sig fram under alla tjocka vinterkläder och bara njuta!!

Fina alla dina små stjärnor är Wiktor, Fannie och lilla Gustaf :)

Kramar

2010-04-13 @ 08:15:21
URL: http://www.busgolden.se
Postat av: Monica

Njuter av bilderna ... en gång till. Kraaam

2010-04-13 @ 11:57:55
URL: http://www.goldengrabbar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback