Bilder från veckan

Jaha, då har ytterligare en vecka passerat och vi har bara 1 vecka kvar av januari månad. Vi fortsätter att njuta av naturen och den snö som har fallit under veckan.
Våra viltvårdare har haft en hel del att göra denna vinter. Här har de skottat upp en plats och med jämna mellanrum sätter de ut ensilagebalar. Man ser tydliga spår av hare, räv, rådjur och älg som varit framme vid "matbordet".
 


Fannie älskar att rulla sig i ensilagen men den här gången var hon, till sin stora besvikelse, kopplad!
Hon är så underbart pigg för att snart fylla 9 år. Den här vintern har varit helt i hennes tycke, sval och med mycket snö att både pulsa och göra snöänglar i.



Turbo-Wiktor har fullt upp, allt går i racerfart i naturen där sorkjakten fortfarande står högst i kurs.



Ooooooops, försvann den?



Idag gick vi utmed Bråviken. Jag litar inte alls på att isen håller för våra nyfikna, fyrfotade vänner så det blev koppel på!



Vackert, vackert...............



Givetvis fick de vara okopplade efter den "farliga" strandpromenaden vid Bråviken och då passar de på  att busa minsann.........



Wiktor har hittat en stor gren och är stoltare än tuppen över detta fynd!



OK, sistens hem är en mes..........



.........Fannie tar det säkra före det osäkra.



Väl inne tar de igen sig en liten stund innan de är i bustagen......igen.......;-)! Kolla Fannies smått hysteriska blick!



På söndag börjar Wiktors och min fortsättningen på Lottas Tävlingslydnadskurs. Jag längtar efter att sätta igång med regelbunden träning för vi har verkligen tagit time-out under julhelgen.
Passar på att önska er alla en riktigt trevlig & skön helg!

//Ewa
Kommentarer
Postat av: Johanna & Majken

Haha :D Uuunderbara bilder på när dom hoppar över/kryper under stocken! Så söta!

Grattis på namnsdagen Wiktor! Puss och kram från Johanna och Mami

2010-01-22 @ 15:56:56
URL: http://johannalofgren.com
Postat av: Caroline o. Lukas

Rikligt med snö :) Visst är det härligt..?! Lukas älskar det iaf. Ser att Wiktor har väldigt fint pigment på nosen. Ja, Fannie också. Särskilt om man jämför med Lukas lilla bleknos...hihi

Och grattis, både till placeringen på OS och namnsdagen.

Trevlig helg och kram på er!

2010-01-22 @ 18:27:24
URL: http://www.busgolden.webb.se
Postat av: Ulla

Vilka fina vinterkort. För dej blir snön inte så blå som på mina kort.

Jo du, tiden den bara rinner iväg. Fort blir man äldre ;)

Trevlig helg

2010-01-23 @ 07:00:10
URL: http://www.gottigottas.com
Postat av: Annelie & Martin

Härliga bilder på underbara motiv! Attans så fort det går, man blir lite still i trningen. Vad kan det bero på? Snön eller vad tror du?

Önskar er en avkopplande helh med skoj och mys! Kram

2010-01-23 @ 09:03:58
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Kerstin

Vilka underbara vinterbilder och dina hundar ser verkligen ut att njuta!

Nu är det ju så milt ute och då är det skönt att vara ute en stund! Ja isen den är inte som den brukar vara eftersom det snöat hörde jag ngn säga så det är nog vettigt att ta det säkra före det osäkra!

Svar på din fråga: jag är lärare så på sätt och vis är jag kanske lite i vården Ler...

Ha nu en trevlig helg och en givande träningsdag i morgon...Ramos o jag ska träna både idag och i morgon eftersom jag var sjuk förra veckan!

Tjingeling// Kerstin o vovarna

2010-01-23 @ 10:45:02
URL: http://cesaramos.dinstudio.se
Postat av: Vincent med flock :)

Grattis i efterskott Wiktor på din namnsdag!! Ja visst glömde även min matte min namnsdag :) Men födelsedagarna verkar vara lättare att komma i håg som tur är!!

Härliga bilder!!

2010-01-23 @ 17:27:34
Postat av: Jenny & grabbarna

Det är så roligt att se dina vovvar tillsammans. Man ser verkligen hur mycket de tycker om varandra =) Och Fannie är ju bara för rolig som kryper under istället för att hoppa! Och jag önskar dig och Wiktor lycka till med kursandet!!



Kram

2010-01-24 @ 01:11:31
URL: http://golden.cybersite.nu/
Postat av: Monica

Hej! Härliga bilder :-) som alltid!

Hoppas att ni haft kul och full rulle på kursen så ni slapp frysa.

Kram på er, vi hörs! :-)

2010-01-24 @ 18:28:43
URL: http://www.goldengrabbar.com
Postat av: Ancki Frida Agnes

Åhhh, vilka fina vinterbilder från Paradiset !!!!

Det var jätteroligt att vara med idag på kursen idag. Jag ångrar inte att jag åkte dit. Jag känner mig så nöjd att jag gjort någonting vettigt. Nu kanske man får en kick att sätta igång med träningen igen.

Det var jätteroligt att träffa dig och Wiktor. KRAM

2010-01-24 @ 21:16:59
URL: http://www.goldentjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback