Tjejbesök

På tisdag eftermiddag kom Ancki med sina härliga tjejer Frida och Agnes. Tjejerna skall stanna här hos oss under tiden som Ancki åker till Stockholm på en tvådagarskurs.
Det är underbart att se hur snabbt de blev en "flock". Fannie, som är äldst, talade tydligt om vem det är som bestämmer i det här huset och sedan var det bra med det! Hon har inbjudit både Frida och Agnes till lek vid ett flertal tillfällen, ja, när inte Agnes och Wiktor har fullt upp med att pussas vill säga:-). Agnes och Wiktor är så kära i varandra!



Sötnosan Frida!



Sötbusan Agnes!



Här busar och gräver Fannie tillsammans med Agnes.



Agnes och Wiktor i en, bland många, sorkjakter!



Jag roar mig med att se lyckliga och glada hundar men ibland sliter jag ögonen ifrån dem för att upleva vår natur. Det är så vansinnigt vackert just nu!





Frida i full fart!



Agnes likaså, med sin älskade boll i munnen.



På väg hemåt, Frida och Fannie bär mina handskar, och Agnes sin kära boll. Men en fattas! Vi hinner nästan komma hela vägen hem innan "sorkjägaren" kommer ifatt för att göra oss sällskap den sista biten.



I eftermiddag kommer Ancki för att hämta hem sina godingar. Det är inte utan att Björn, jag, Fannie och Wiktor kommer att sakna dem mycket, mycket........jättemycket! Vi hoppas att Ancki och Bosse planerar en låååång semesterresa så att vi snart kan få ha dem här igen:-).

I nästa vecka börjar omvaccineringen av "Svininfluensan" på mina elever. Ser fram emot att få leka "vampyr" igen;-). 

Men först skall vi njuta av att vara helglediga!

Önskar er alla en trevlig och skön helg!

//Ewa 

Kommentarer
Postat av: Ancki Frida Agnes

Gu´- Jag längtar ihjäl mig. Tur att jag har fullt upp på jobbet så att tiden går fort!

Helt underbara bilder på alla fyra!!! Är ju lite orolig att dom inte vill följa med mig hem..... Vi ses snart!

2010-01-15 @ 10:53:04
URL: http://www.goldentjejerna.se
Postat av: Annelie & Martin

Härliga dagar med fyrbenta och underbar miljö! Jag hoppas att vintern stannar lääänge. Vi gillar det vackra som är just nu!

Kramar

2010-01-16 @ 07:29:30
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Ulla

Vad roligt då ni kan hjälpa varandra med hundpassning.

Fina vinterbilder. Som vanligt alltså ;)

Trrevlig helg till er oxå

2010-01-16 @ 11:07:49
URL: http://www.gottigottas.com
Postat av: Kerstin

Så jättefina bilder! Håller med om att moder jord är vacker just nu...fast man längtar efter värme!

Vad kul att få så fint besök och att det funkar så bra!

Jasså du ska leka vampyr du, jag har inte hunnit dit än men hoppas bli frisk till veckan!

Ha en trevlig lördagkväll, här snyter vi oss bara...

Kram kerstin o vovarna

2010-01-16 @ 16:37:11
URL: http://cesaramos.dinstudio.se
Postat av: Maria Vincent Isac Prince

Hej Vampyren :)

Härligt att ha en hel flock att ta hand om så där,nog lagom trotts allt ett par dagar sedan kan det ju bli lite mera vardag förståss...Dessa sorkjakter de är roliga de tycker mina också!

Ha så kul på jobbet med sticken/Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback