2010-05-02 Träning nr 6.

I söndags var det avslutning på vår Tävlingslydnadskurs. 5 förare med 6 hundar dök upp på Himmelstalundsfältet i Norrköping. Idag var det dags för "upp till bevis" på var vi har lärt oss under dessa kurstillfällen.
Agnes med matte Ancki och Hugo med husse Patrik genomförde apellydnadsmomenten med bravur! Grattis!
Frida med matte Ancki, Kajsa med matte Marit och Wiktor med mig fick en tävlingsmässig bedömning i Lydnadsklass 1.  Kira med matte Gunilla fick en tävlingsmässig bedömning i Lydnadsklass 2. Grattis till alla, både förare och hundar!
Nå, hur gick det då för oss:-)!
Först var besvikelsen stoooooooor eftersom Wiktor reste sig från platsläggningen, med lågt huvud kom han till mig men jag vet att vi tidigare haft lite strul med detta moment, det är bara att träna vidare och börja om från basic. Snörpligt när 30p "försvinner" redan i första momentet men för övrigt är jag jättenöjd över vår debut på lydnadsplan:-)! Det som gladde mig mest var att han "höll ihop" genom hela programmet och att han inte verkade vara störd av alla yttre störningar såsom cyklister, fotbollsspelare, bollar, andra hundar som promenerade, bilar mm utan ville verkligen vara med/hos mig! 
Det snurrar mycket i mitt huvud just nu, bl.a. hur vi skall förbereda oss, hur jag skall uppträda på plan mm men det är angenämna "problem" som förhoppningsvis snart kommer att trilla på plats.

Här kommer hans bedömning:

Moment              Betyg      Koff.     Poäng     Anteckningar
1.Platsläggning:      0         3          0           reser sig, går fram till förare
2.Tandvisning:      10          1         10
3.Linförighet:          7          4        28           ss, släpper
4.Läggande:         10          2         20           bra läggande, bra framföring
5.Inkallning:           8,5       3        25,5         tjuvstart, bra fart, sent sättande
6.Ställande:            9          3        27           steg, ss    
7.Apportering:         0         1          0    
8.Hopp, hinder:        8         2        16           bra hopp, avslut
9.Helhetsintryck:    10         1        10

Summa:                                     136,5
Med tiden kommer jag att skaffa mig en "mall" så att inte bedömningen ser så rörig ut:-).

Underbaraste......... härligaste Wiktor:-)!



Nu finns det en riktigt taggad och tävlingssugen matte i huset:-)!
Vi ser jättemycket fram emot Tävlingslydnadslägret här på Lönö den 5:e till 7:e juni där alla som var med i söndags kommer för att fördjupa oss i lydnaden tillsammans med bästaste coachen Lotta!

//Ewa

Kommentarer
Postat av: Ancki Frida Agnes

Du ska vara stolt över toppenpoängen på läggande, inkallning och ställande. En 10:a på läggandet är inte dåligt på den första inoff. tävlingen. Och att han höll ihop genom alla moment utan belöning.

Det ska bli så himla roligt att följa er i fortsättningen!!!! Lycka Till !!!!

2010-05-05 @ 13:22:52
URL: http://www.goldentjejerna.se
Postat av: Annelie

ser verkligen fint ut! Nu är det bara att fila vidare som du säger och lägret kommer ju perfekt för er!

Kram

2010-05-05 @ 14:50:09
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Johanna & Majken

Grattis till väl genomförd "debut"! :-D

Vi är så stolta och glada över er!! Kramar

2010-05-05 @ 19:29:22
URL: http://johannalofgren.com
Postat av: Elin me grabbar

Fint de blivit här :-) Kul med lite tävling också! Tack för grattis hälsningen! Kram

2010-05-12 @ 21:39:10
URL: http://www.signofspeed.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback