Mitt-i-veckan-rapport från landet

Ooooooops, vad dagarna rinner iväg! Det är precis som det skall vara när man har roligt och det har vi!
Först vill Wiktor och jag tacka alla för grattishälsningarna i samband med Wiktors 3-årsdag!
Nå, vad har hänt?
I söndags var det avslutning på Tävlingslydnadskursen för Lotta och dags för en tävlingsmässig bedömning i Lydnadsklass 1 för Wiktor & mig. Förutom platsläggningen där Wiktor lommade fram till mig är jag jättenöjd. Det känns lite snörpligt att "missa" 30p så tidigt men vi jobbade upp oss och avslutade nöjda och lyckliga över vår "debut". Wiktor.......bara älskar denna underbara grabb!







Du & jag Wiktor:-)!



Bedömning finns under kategorin "Träning".

Måste bara lägga in en bild på våra härliga träningskamrater Ancki och Frida som lyckades kamma hem hela: 181p! Frida blommar som aldrig förr och det känns så underbart varmt i hjärtat att se dem tillsammans. GRATTIS!



Nu ser vi fram emot Träningslägret här på Lönö som kommer att gå av stapeln den 5:e till 7:e juni där vi kommer att finslipa momenten, allt under ledning av coachen Lotta! Det suger i tävlingstarmen:-)!

Under tiden som Wiktor och jag roade oss på lydnadsplan njöt Fannie av livet på landet tillsammans med husse. De var ute i trädgården hela dagen, fram med utemöblerna, planterade växter, grönsaker, örter mm.  promenerade och Fannie tog ett avslutande dopp i Lönöviken. När jag kom hem njöt både husse och Fannie på olika sätt. Fannie studerade de små molnen och husse småslumrade i en vilstol. Det är livskvalité!



Under arbetsdagarna njuter vi av sköna promenader på eftermiddagarna i skog och mark. På något oförklarligt sätt avslutas de alltid med ett bad någonstans;-)!



Eller så njuter vi bara av vad naturen har att erbjuda.





Orkidén Adam blommar för fullt nere vid Sjöstugan. Eva är lite blygare, den vita orkidén, men kommer något senare för att slå ut i full blom.



Sötaste Fannie har fått syn på någonting som Wiktor redan är på väg till:





Igår tog jag lite "egentid" som jag tillbringade tillsammans med Ancki, Maggis, Anna-Greta och Miko på Grobladet i Norrköping för att inviga mig i Deucopages underbara värld. Fantasin infanns sig, tyvärr, när nästan hela tiden hade gått men vi skall boka ny tid snart för att låta oss inspireras av alla fina saker man kan göra. Trodde  in i det längsta att det var mera komplicerat än vad det visade sig vara. Tack härliga tjejer för en allt igenom jättetrevlig kväll!

Carpe Diem!

/Ewa

Kommentarer
Postat av: Ulla

Va kul med träning. Man blir ganska inspirerad med att gå kurser och träffas för träningstillfällen.

Blomstren har kommit rejält där nere hos er.Vi får nog vänta säkert 1 mån till innan vi ser några.



Passar på att önska er en trevlig helg

2010-05-06 @ 21:06:51
URL: http://www.gottigottas.com
Postat av: Ancki Frida Agnes

Fast jag varit med vid dom flesta tillfällena den senaste veckan så blir jag så glad av att läsa din blogg. Tridan och jag fick också vara med. :-)

Underbar bild på Fannie när hon kollar vart Wiktor tog vägen. Och bilden på Wiktor som luktar på blommorna! Vi ses nog snart igen!!!!

2010-05-07 @ 11:56:12
URL: http://www.goldentjejerna.se
Postat av: Lena

Underbara bilder!

Trevlig helg!

Kram

2010-05-07 @ 16:23:54
URL: http://www.hoffe.nu
Postat av: Kerstin

Ojojoj vilken fröjd att gå in här idag igen! Underbara träningsbilder. Visst är det härligt när det bara funkar...bilderna med både blomdoft och vattenstänk är så häftiga att man kan känna känslan!

Trevlig Helg!

Kerstin o tre killar

2010-05-07 @ 22:08:01
URL: http://cesaramos.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback