Träningslydnadstävling, besök, träning och Lydnadstävling Finspångs BK

I söndags, den 27:e mars, anordnade Ingela en Träningslydnadstävling. Vi var 25 startande i klasserna 1-Elit.  Ett stort tack till Ingela, tävlingsledare och sekreterare som ställde upp under denna kalla och blåsiga dag!
Wiktor kändes "på"  och "sugen"när jag plockade ut honom från bilen vid ditkomsten, vilket kändes jättekul
eftersom även jag var superpeppad.

Platsläggning: 9   Rullar x2
Tandvisning: 10
Linförighet: 8   Bra start. På hand, fin hö. halt, fin vä. halt, fin helt om, släpper hö. march, sitter bakom vid avslut.
Läggande: 8   Fin framföring, dk, kraftigt kommando, lite segt.
Inkallning: 10   Bra tempo, fin ingång.
Ställande: 8   Sitter bakom, dk, 1 steg, nosar
Apportering: 5   Nosar, ställer sig.
Hopp ö hinder: 0   Hoppar ej, går runt
Helhetsintryck: 10

SUMMA: 154  2:dra-pris.


Är i stort sett vädligt nöjd över träningstävlingen, synd att Wiktor inte hoppade över agitlityhindret......... Apporteringen jobbar vi vidare på och ser små, små framsteg!

Med oss hem hade vi med oss Söta-Frida som kommer att vara hos oss under en vecka eftersom matte Ancki och husse Bosse är på födelsedagsresa till Kap Verde. Allt går jättebra med denna underbara "dam", hon är så lik Fannie i sättet, mjuk och tillgiven och är älskad av alla oss här på Lönö.
Tyvärr har det blivit dåligt med fototagningen i veckan men jag skyller på det dåliga vädret, ena dagen snö, andra dagen regn och molnligt.
Älskar att ha Söta-Frida här hos oss och funderar skarpt på att "kidnappa" henne! Någon som har några smarta förslag på hur det skall gå till?



I onsdags var det åter dags för Lydnadsträning hos Ingela. Vi höll till på "flisplanen" och vädret visade sig från en bättre sida den här gången, solen tittade tom fram!
Vi förare fick prova på att ha ögonbindel på oss i linförigheten:-)! Ooooooops, konstig känsla......var nästan så att man trippade på små moln. Till allas glädje var faktiskt hundarna med oss större delen av momentet.
Även den här gången var det programmet i kl 1 som gällde för vår del. Vi skulle länka ihop 4 moment med undantag från linförigheten. Jag valde läggandet, inkallning, ställandet och hoppet. Det ser ut, känns även som, att det har lossnat för oss i läggandet u gång. Jag skall tänka på mitt tonfall och inte använda samma tonfall som i ställandet. Blev barnsligt glad när Wiktor lade sig ned i momentent! Han är liiiiite "seg" i framförandet men det jobbar vi vidare på.Vi påbörjade ett moment i lydnadsklass 3 nämligen vittringen, kul att få en liten inblick i moment i andra klasser!
I den här veckan har jag känt att jag varit mindre motiverad att träna. Det är självklart så att man har sina toppar och dalar men Wiktor har känts väldigt loj, vill hellre spana in alla flyttfåglar än att ha fokus på mig. Det här innebär ett mera arbete av mig, att göra momenten roligare, kortare, olika belöningsformer etc och ibland har jag inte "orken" att vara roligare än pippisarna däruppe men jag vet att även jag behöver ladda batterierna så därför har vi haft träningsvila i veckan. Wiktor har haft jättetrist, bara kortare promenader för att få honom taggad till söndagens tävling i Finspång.
I morse, när jag åkte till Finspång, insåg jag att Wiktor "njöt" av att ha "tråkigt";-)! 
Han var inte alls på G!!!!!!!!! Jag försökte peppa honom, busade med repbollen efter platsläggningen mm men ACK så loj han var!

Domare för dagen: Anders Svensson

Platsläggning: 7,5   Omfördelar viktx1, sitter innan kommando
Tandvisning: 10
Linförighet: 6   DK, växlar position, står vid halt, föraren gör halvhalt
Läggande. 7,5   DK, släpar transport, DK läggande
Inkallning: 9   Touchar förare avslut
Ställande: 10   Mycket bra!
Apportering: 0   utför ej momentet
Hopp ö hinder: 9,5   ngt tveksamt avslut
Helhetsintryck: 9   bra samarbete

SUMMA: 156,5p med ett 2:dra-pris och klassvinst!

Ja, ja, ja.........som sagt loj, varav alla DK. Måste ändå se det lite positivt......inga ss:-)!
Anders Svensson är tuff i sin bedömning så att få en 9:a på helheten och en 10:a på ställandet är jag väldigt glad över!

Wiktor sov sig igenom hela hemresan, snarkade så att fönstren vibrerade och sover fortfarande:-)!

Lotta & Liam har tränat för bästaste Lotta P idag och är nu på hemväg. Björn har tittar på IFK-Norrköping som precis har slagit Gais med 2 - 0 och även han är på hemväg. Dags att ta itu med söndagsmiddagen!

//Ewa

Kommentarer
Postat av: Thina

härlgt att läsa om träningen o att du tagit tag i apporteringen ;)

Grattis till bra resutlat på tävlingen. Nu är det nära. Härligt med en 10a på ställandet. Vilken utveckling ni haft.



Kram

2011-04-03 @ 18:00:00
Postat av: Jenny, Frode & Marwin

Vad kul med allt ni tar er för =) Och grattis till klassvinst och 2:a priset med nedrans vad nära det var! Men snart tar ni det!



P.S. Färga Frida blond och göm undan Fannie när de kommer och säg att det är hon ;) D.S.

2011-04-03 @ 18:11:36
URL: http://golden.cybersite.nu
Postat av: Evelina

Bra jobbat!!! ni tar det nästa gång ;-)

2011-04-03 @ 18:33:07
Postat av: Maria

Grattis till klassvinst!! Ni är sååå nära!!

Heja Heja!!!

Kram

2011-04-05 @ 16:46:49
URL: http://www.123minsida.se/Beautiful-Eyes/
Postat av: Johanna & Majken

Bra jobbats trots att han var lite loj! :) Kramar

2011-04-07 @ 14:42:20
URL: http://johannalofgren.com
Postat av: Ancki, Agnes, Frida

Synd när det är så få poäng till ett 1:a pris. Men jag är säker på att det sitter där på någon av dom två närmaste tävlingarna.

Det är roligt att höra att Frida och ni trivdes med varandra. Hon kommer till er på påskdagen!!!!! KRAM

2011-04-08 @ 22:58:06
URL: http://www.goldentjejerna.se
Postat av: Louisek

Oh så kul när träningen ger resultat. Lycka till så mycket ! =)

2011-04-10 @ 22:42:06
URL: http://louisek.webblogg.se/
Postat av: Monica

Hej hopp i solskenet!



Kikar in för att önska er en riktigt GLAD PÅSK!!!



Kraaam

2011-04-19 @ 13:11:17
URL: http://www.goldengrabbar.com
Postat av: Ulla & Co

Kikar in och önskar er en glad påskhelg

2011-04-19 @ 20:03:49
URL: http://www.gottigottas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback