Träning och promenad

Dagens lydnadsträning för Ingela blev inställd pga isbelagd plan. Just nu finns det gott om sådana isgator. Vår lilla väg, som ändå är 11km lång, är helt isbelagd och där gäller det att hålla tungan rätt i munnen både när jag åker till arbetet och hem.
Vi har ändå varit flitiga med veckans läxor. Med lite kokt lever i fickan, bollar, pipleksaker och externa belöningar har vi tränat på "klockan", kontaktövningar och de fyra första momenten i Lydnadsklass 1 både ensamma och i sällskap av Ancki och hennes "brudar".
I söndags tränade vi på en liten snöfri grusplätt utanför ridhuset.
Foto: Ancki Strandberg



"Se på mina ben, dina ben sa jag...........ett två tre, ett två tre........." Här går Wiktor och jag i takt!
Foto: Ancki Strandberg



Igår var vi även på NBK och tränade på en snöfri gräsplätt. Var så nöjd över Wiktors attityd och glädje! Nu märker jag väldigt väl att han vill vara till lags och rättar till sig själv vid fotpositionen så att den blir rak. Ancki kommenderade mig i de 4 första momenten, linförigheten var jag nöjd med tills vi kom ut på den snöbelagda planen, där släppte Wiktor ögonkontakten och positionen vid ett flertal tillfällen eftersom doftdragningen till marken var för stor.  De övriga momenten är jag väldigt nöjd över, liiiiiiiiiitet trögt läggande men för övrigt klart godkänt!
Med stor glädje tränar vi vidare!

Idag är det ett underbart väder ute, visserligen lite blåsigt och småkallt men såååå underbart med solen! Kameran fick följa med på dagens eftermiddagspromenad.
Små porlande bäckar och fågelsång....... kunde lukta mig till att våren är på väg, eller;-)?





Att ha alla fyra tassarna i backen är ingenting för Liam.............helst skall man flyga fram:-)!






Efter turborace både framåt, bakåt och åt alla sidor av tre ystra golden kunde jag samla ihop dem för ett gruppfoto men frågan är om hundarna tyckte att idén var lika rolig som jag tyckte;-)?



//Ewa

Kommentarer
Postat av: Angelica

Fina dom är!!

Och va stor Liam blivit.

Kram

2011-02-09 @ 17:51:24
URL: http://tvanyanseravguld.se
Postat av: Ancki, Agnes, Frida

Fotot där Wiktor går på 2 ben så är inte jag en dålig fotograf utan Ewa har kapat sitt huvud....

Det var underbart att se Wiktor´s ingångar igår. Poletten har verkligen trillat ner.

Underbara bilder från dagens promenad !!!! Jag ramla omkull två gånger på våran promenad. Hade glömt nubbarna hemma. Där ser man vad dom gör nytta. Kram

2011-02-09 @ 18:09:43
URL: http://www.goldentjejerna.se
Postat av: Anonym

Vad kul det börjar släppa!!!! Tycker du han är mer på nu, lite mer aktiv?

KrAM

2011-02-09 @ 18:42:17
URL: http://www.ostanvindens.se
Postat av: Jenny, Frode & Marwin

Va kul med lydnadsträning =) Men visst är snön ett stort störningsmoment för den finns ju överallt :P Och vilken rolig bild på dig & Wiktor när han går på bakbenen! Övriga bilder är också superhärliga!



Kram

2011-02-11 @ 22:35:28
URL: http://golden.cybersite.nu
Postat av: Kerstin

Vilka underbara bilder och vilken glädje du fångat hos de fyrfotade...

Ser otroligt bra ut er linförighet, vi kämpar på lika och vi får se om vi vågar oss på ngn tävling i år.

Låter härligt att kunna träna på en snöfri fläck för såna finns det inte gott om..inte här i alla fall!

Må så gott// Kram

2011-02-15 @ 20:20:25
URL: http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback